Regulamin korzystania z serwisu Krainakopert.pl

Artykuł 1 - Definicje


W niniejszym dokumencie określającym warunki korzystania z serwisu, poniższe terminy będą definiowane jak następuje:

  1. Umowa dodatkowa: umowa, na mocy której Konsument nabywa produkty, zawartość cyfrową i/lub usługi w związku z umową zawieraną na odległość, a produkty, zawartość cyfrowa i/lub usługi, o których mowa, dostarczane są przez Przedsiębiorcę lub stronę trzecią na podstawie uzgodnień między tą stroną trzecią a Przedsiębiorcą.
  2. Czas przewidziany na zastanowienie: czas, w którym Konsument może skorzystać z przysługującego mu prawa do odstąpienia od umowy
  3. Konsument: osoba fizyczna, która nie prowadzi działań w związku ze swoją działalnością komercyjną, handlową, rzemieślniczą lub zawodową.
  4. Dzień: dzień kalendarzowy.
  5. awartość cyfrowa: dane wytworzone i dostarczone w formie cyfrowej. 6. Umowa ciągłego świadczenia usług: umowa mająca na celu umożliwienia dostarczania dóbr, usług i/lub zawartości cyfrowej we wskazanym okresie czasu
  6. Trwały nośnik danyc: każdy nośnik, w tym poczta elektroniczna, umożliwiający Konsumentowi i Przedsiębiorcy takie przechowywanie skierowanych bezpośrednio do nich informacji, które umożliwi w przyszłości ich przegląd i użycie; musi to być możliwe w okresie czasu, na który przewidziano taką potrzebę oraz w którym możliwe będzie odtworzenie danych w formie niezmienion
  7. Prawo do odstąpienia od umowy: przysługująca Konsumentowi w określonym czasie od zakupu możliwość odstąpienia od dalszego procedowania umowy zawieranej na odległość.
  8. Przedsiębiorca: osoba fizyczna lub prawna, która dostarcza Konsumentowi na odległość produkty, zawartość cyfrową i/lub usługi lub dostęp do nich.
  9. Umowa zawierana na odległość: umowa zawarta przez Przedsiębiorcę i Konsumenta w ramach zorganizowanego systemu sprzedaży na odległość produktów, zawartości cyfrowej i/lub usług, na potrzeby realizacji której czyniony jest wyłączny lub dodatkowy użytek z jednej lub większej ilości technologii umożliwiających komunikację na odległość
  10. Standardowy formularz odstąpienia od umowy: standardowy, europejski formularz odstąpienia od umowy zawarty w Załączniku 1.
  11. Technologia umożliwiająca komunikację na odległość: środek komunikacji wykorzystywany na potrzeby zawarcia umowy bez konieczności zgromadzenia Konsumenta i Przedsiębiorcy w jednym miejscu i czasie.

Artykuł 2 - tożsamość Przedsiębiorcy


Nazwa Przedsiębiorc:
Koro PackVision B.V. / Krainakopert.pl
Adres służbowy:
Beverwaardseweg 101, 3077 GK Rotterdam, Holandia
Adres dla odwiedzających:
Beverwaardseweg 101, 3077 GK Rotterdam, Holandia
umer telefonu:
22 397 50 99 Godziny otwarcia: poniedziałek – piątek 09:00-16:00
Adres e-mail:
info@Krainakopert.pl
Numer wpisu do rejestru Izby Handlowej:
NL820106951B01
Numer identyfikacyjny VAT:
24447047

Artykuł 3 - Stosowalność


  1. Niniejszy Regulamin korzystania z serwisu ma zastosowanie do każdej oferty przedstawionej przez Przedsiębiorcę oraz do każdej umowy zawieranej na odległość przez Przedsiębiorcę i Konsumenta.
  2. Przed zawarciem umowy zawieranej na odległość Przedsiębiorca, tak szybko, jak to możliwe, udostępni nieodpłatnie treść niniejszego Regulaminu korzystania z serwisu. Jeśli w normalnych okolicznościach nie będzie to możliwe, Przedsiębiorca wskaże sposób, który umożliwi zapoznanie się z Regulaminem korzystania z serwisu oraz zapewni, że na życzenie zostanie on nieodpłatnie przesłany przed zawarciem umowy zawieranej na odległość.
  3. Jeśli umowa zawierana na odległość zawierana jest w formie elektronicznej, treść niniejszego Regulaminu korzystania z serwisu, na zasadzie odstępstwa od poprzedniego ustępu, może także zostać udostępniona Konsumentowi w formie elektronicznej w sposób umożliwiający Konsumentowi łatwe przechowywanie ich na trwałym nośniku danych. Jeśli w normalnych okolicznościach nie będzie to możliwe, zostanie wskazane miejsce, w którym możliwy będzie elektroniczny podgląd treści Regulaminu korzystania z serwisu oraz zostanie on nieodpłatnie przesłany Konsumentowi drogą elektroniczną lub metodami tradycyjnymi, przed zawarciem umowy zawieranej na odległość.
  4. W przypadku, gdy do produktu lub usługi zastosowanie mają szczególne warunki w dodatku do niniejszego Regulaminu korzystania z serwisu, ustępy 2 i 3 stosują się odpowiednio, a w przypadku sprzecznych warunków Konsument może w każdym momencie odnieść się do mającego zastosowanie zapisu, który jest dla niego najkorzystniejszy.

Artykuł 4 - Oferta


  1. W przypadku gdy oferta jest limitowana w czasie lub gdy mają zastosowanie szczególne warunki, zostanie to w sposób wyraźny zaznaczone w ofercie.
  2. Oferta zawiera pełny i dokładny opis oferowanych produktów, zawartości cyfrowej i/lub usług. Opis ten charakteryzuje się stosownym stopniem szczegółowości umożliwiającym Konsumentowi właściwą ocenę produktu, zawartości cyfrowej i/lub usług. Jeśli Przedsiębiorca wykorzystuje obrazy, w sposób rzeczywisty odzwierciedlają one dostarczane produkty i/lub usługi. Oczywiste pomyłki w ofercie nie są dla Przedsiębiorcy wiążące.
  3. Informacje zawarte we wszystkich ofertach przedstawione są w sposób umożliwiający Konsumentowi pełne zrozumienie, jakie prawa i obowiązki związane są z przyjęciem oferty

Artykuł 5 - Umowa


  1. Z zastrzeżeniem przepisów w ust. 4, umowa staje się wiążąca w momencie przyjęcia przez Konsumenta oferty i dopełnienia wyznaczonych warunków.
  2. Jeśli Konsument zaakceptował ofertę w formie elektronicznej, Przedsiębiorca niezwłocznie potwierdza przyjęcie tej akceptacji oferty w formie elektronicznej. Do momentu potwierdzenia przyjęcia przez Przedsiębiorcę akceptacji oferty przez Konsumenta, Konsumentowi przysługuje prawo zerwania umowy.
  3. Jeśli umowa zostanie zawarta elektronicznie, Przedsiębiorca podejmie stosowne techniczne i organizacyjne środki ostrożności w stosunku do elektronicznego transferu danych i zapewni bezpieczne otoczenie webowe. Jeśli Konsument może dokonać płatności elektronicznie, Przedsiębiorca zapewni w tym celu stosowne zabezpieczenia.
  4. Przedsiębiorca może, w ramach dopuszczonych przepisami prawa, zebrać informacje o możliwościach Konsumenta w zakresie dopełnienia przez niego zobowiązań w związku z płatnością, a także wszelkie istotne fakty i czynniki mające wpływ na zawarcie umowy zawieranej na odległość. Jeśli w oparciu o zebrane informacje Przedsiębiorca ma podstawy ku temu, by nie zawierać umowy, ma prawo odmówić przyjęcia zamówienia lub zapytania lub obwarować realizację umowy dodatkowymi warunkami.
  5. rzed dostarczeniem produktu, Przedsiębiorca wyśle wraz z produktem, usługą lub zawartością cyfrową poniższe informacje. Przyjmą one formę pisemną lub zostaną dostarczone w taki sposób, by Konsument mógł przechowywać je w łatwo dostępny sposób na trwałym nośniku danych: a. adres siedziby Przedsiębiorcy przeznaczony dla osób odwiedzających, gdzie Konsument może osobiście wyjaśnić kwestie związane z reklamacjami, b. warunki, na których Konsument może skorzystać z przysługującego mu prawa do odstąpienia od umowy oraz sposób postępowania w takim przypadku albo, w stosownych przypadkach, czytelną informację mówiącą o tym, że Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, c. informację o istniejących usługach posprzedażnych i gwarancjach, d. informację o cenie uwzględniającą wszystkie podatki, jakimi obłożony jest produkt, usługa lub zawartość cyfrowa, o kosztach wysyłki (tam, gdzie stosowne) oraz o metodzie płatności, dostawy lub sposobie realizacji umowy zawieranej na odległość, e. warunki rezygnacji z umowy w przypadku, gdy umowa zawierana jest na okres powyżej jednego roku lub na czas nieokreślony, f. standardowy formularz odstąpienia od umowy, jeśli Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia.
  6. W przypadku umowy ciągłego świadczenia usług zastrzeżenie, o którym mówi poprzedni ustęp, ma zastosowanie tylko do pierwszej dostawy.

Artykuł 6 - Prawo do odstąpienia od umowy W przypadku produktów:


  1. W czasie przewidzianym na zastanowienie trwającym przynajmniej 14 dni, Konsument może rozwiązać umowę zakupu produktu bez podania przyczyny. Przedsiębiorca może poprosić Konsumenta o podanie przyczyny odstąpienia od umowy, lecz nie może tego od niego wymagać.
  2. Czas przewidziany na zastanowienie, o którym mowa w ustępie 1, liczony jest od dnia dostarczenia produktu do Konsumenta lub uprzednio wyznaczonej przez niego strony trzeciej, która nie jest przewoźnikiem lub a. jeśli Konsument zamówił kilka produktów w ramach jednego zamówienia: od dnia,w którym Konsument lub wyznaczona przez niego strona trzecia, otrzyma ostatni z zamówionych produktów; Przedsiębiorca może odmówić przyjęcia zamówienia składającego się z kilku produktów o różnych datach dostawy pod warunkiem, że w sposób zrozumiały poinformuje o tym Konsumenta przed przekazaniem zlecenia do realizacji; b. w przypadku, gdy dostawa produktu składa się z kilku partii produktu: od dnia, w którym Konsument lub wyznaczona przez niego strona trzecia, otrzyma ostatnią partię lub ostatnią część dostawy; c. w przypadku umowy na regularne dostawy produktów w ustalonym okresie: od dnia, w którym Konsument lub wyznaczona przez niego strona trzecia, otrzyma pierwszy produkt. W przypadku usług i zawartości cyfrowej, która nie jest dostarczana na nośniku fizycznym:
  3. W ciągu co najmniej 14 dni Konsument może bez podania przyczyny rozwiązać umowę świadczenia usług lub umowę na dostawę zawartości cyfrowej, która nie jest dostarczana na nośniku fizycznym. Przedsiębiorca może poprosić Konsumenta o podanie przyczyny odstąpienia od umowy, lecz nie może tego od niego wymagać.
  4. Czas przewidziany na zastanowienie, o którym mowa w artykule 3, liczony jest od dnia następującego po dacie zawarcia umowy. Wydłużony czas przewidziany na zastanowienie dla produktów, usług i zawartości cyfrowej, która nie została dostarczona na nośniku fizycznym, w przypadku gdy nie podano informacji o prawie do odstąpienia od umowy:
  5. Jeśli Przedsiębiorca nie przekazał Konsumentowi prawnie wymaganych informacji o przysługującym mu prawie do odstąpienia od umowy lub nie przekazał mu standardowego formularza odstąpienia od umowy, czas przewidziany na zastanowienie wygasa dwanaście miesięcy od zakończenia pierwotnego czasu przewidzianego na zastanowienie, zgodnie z zapisami dotyczącymi czasu przewidzianego na zastanowienie w poszczególnych przypadkach, o czym traktują poprzednie ustępy niniejszego artykułu.
  6. Jeśli Przedsiębiorca przekazał Konsumentowi informacje, o których mowa w ustępie poprzednim, w ciągu dwunastu miesięcy od momentu rozpoczęcia pierwotnego czasu przewidzianego na zastanowienie, czas przewidziany na zastanowienie wygasa po 14 dniach od dnia,w którym Konsument otrzyma te informacje.

Artykuł 7 - Zobowiązania Konsumenta w czasie przewidzianym na zastanowienie


  1. W tym okresie, Konsument będzie się obchodził z produktem i jego opakowaniem z należytą ostrożnością. Konsument może rozpakować lub użyć produktu tylko do tego stopnia, który jest niezbędny dla zbadania natury, cech i działania produktu. Nadrzędną zasadą jest, że Konsument może zbadać lub użyć produktu jedynie w sposób, w który mógłby go zbadać lub użyć nabywając go w sklepie.
  2. Konsument odpowiada jedynie za takie obniżenie wartości produktu, które wyniknie ze sposobu postępowania z produktem, które przekroczy zakres dopuszczony przez ustęp 1.
  3. Konsument nie odpowiada za obniżenie wartości produktu, jeśli Przedsiębiorca nie przekazał mu przed zawarciem umowy wszelkich prawnie zobowiązujących informacji o prawie do odstąpienia od umowy.

Artykuł 8 - Wykonanie przysługującego Konsumentowi prawa do odstąpienia od umowy i zwrotu kosztó


  1. Jeśli Konsument skorzysta z przysługującego mu prawa do odstąpienia od umowy, w sposób jednoznaczny powiadomi o tym Przedsiębiorcę poprzez standardowy formularz odstąpienia od umowy w ciągu okresu przewidzianego na zastanowienie./li>
  2. Konsument zwróci produkt lub dostarczy go do (autoryzowanego przedstawiciela) Przedsiębiorcy tak szybko, jak to możliwe, lecz musi to nastąpić w ciągu 14 dni liczonych od dnia następującego po powiadomieniu, o którym mowa w ustępie 1. Warunek ten nie musi być dopełniony w przypadku, w którym Przedsiębiorca zaoferował osobisty odbiór produktu od Konsumenta. Uważa się, że Konsument dotrzymał terminu zwrotu produktu w każdym przypadku, gdy produkt zostanie zwrócony przed upływem czasu przewidzianego na zastanowienie.
  3. Konsument zwróci produkt wraz z wszystkimi dostarczonymi mu akcesoriami oraz, o ile to będzie możliwe, w stanie i opakowaniu, w jakim go otrzymał, zgodnie z rozsądnymi i jasnymi wytycznymi przekazanymi mu przez Przedsiębiorcę.
  4. Ryzyko i obowiązek przeprowadzenia dowodu na prawidłowe i terminowe wykonanie prawa do odstąpienia od umowy leży po stronie Konsumenta.
  5. Konsument ponosi bezpośrednie koszty związane ze zwrotem produktu. Jeśli Przedsiębiorca nie poinformował, że to Konsument ponosi te koszty lub jeśli Przedsiębiorca wskazał, że poniesie te koszty we własnym zakresie, Konsument nie musi ponosić kosztów zwrotu produktu.
  6. Jeśli Konsument wycofa się po uprzedniej wyraźnej prośbie nie wykonywania usługi lub dostawy gazu, wody lub energii elektrycznej, które nie zostały przygotowane do sprzedaży w ograniczonej objętości lub danej ilości w ciągu czasu przewidzianego na zastanowienie, Konsument zwróci Przedsiębiorcy kwotę równą części zobowiązania, która została już zrealizowana w momencie odstąpienia przez Konsumenta od umowy, w odniesieniu do pełnej wysokości zobowiązania.
  7. Konsument nie ponosi kosztów wykonania usług dostawy wody, gazu lub energii elektrycznej, które nie zostały udostępnione do sprzedaży w ograniczonej objętości lub ilości, lub kosztów dostaw ciepła, jeżeli: a. Przedsiębiorca nie przekazał mu ustawowo wymaganych informacji o prawie do odstąpienia od umowy, o zwrocie kosztów w przypadku odstąpienia od umowy lub nie przekazał mu standardowego formularza odstąpienia od umowy, lub b. Konsument w sposób wyraźny nie zwrócił się do Przedsiębiorcy z prośbą o rozpoczęcie świadczenia usługi lub dostawy gazu, wody lub energii elektrycznej w trakcie czasu przewidzianego na zastanowienie.
  8. Konsument nie ponosi żadnych kosztów pełnej lub częściowej dostawy zawartości cyfrowej nie przechowywanej na nośniku fizycznym, jeśli: a. przed dostawą nie zgodził się w sposób wyraźny na rozpoczęcie realizacji umowy przed upływem czasu przewidzianego na zastanowienie, b. wyrażając zgodę nie potwierdził zrzeczenia się swojego prawa do odstąpienia od umowy, c. Przedsiębiorca nie potwierdził oświadczenia Konsumenta.
  9. Jeśli Konsument skorzysta z przysługującego mu prawa do odstąpienia od umowy, wszelkie dodatkowe umowy wygasają z mocy prawa

Artykuł 9 - Zobowiązania Przedsiębiorcy w przypadku odstąpienia od umowy


  1. Jeśli Przedsiębiorca umożliwia informowanie o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną, niezwłocznie wyśle potwierdzenie jego odbioru.
  2. Przedsiębiorca zwróci Konsumentowi wszelkie poniesione przez niego koszty, włącznie z kosztami dostawy, które Konsument może naliczyć do zwracanego produktu. Obowiązku tego Przedsiębiorca dopełni tak szybko, jak to możliwe, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował go o odstąpieniu od umowy. O ile Przedsiębiorca nie zaoferuje osobistego odbioru produktu, może wstrzymać się ze zwrotem kosztów do momentu otrzymania produktu lub do momentu udowodnienia przez Konsumenta, że dokonał zwrotu produktu — którekolwiek z tych wydarzeń nastąpi pierwsze.
  3. Przedsiębiorca dokona zwrotu środków pieniężnych tą samą drogą, którą Konsument dokonał płatności, o ile Konsument nie wyrazi zgody na zwrot kosztów inną metodą. Zwrot kosztów będzie dla Konsumenta nieodpłatny.
  4. Jeśli Konsument wybrał droższą metodę dostawy zamiast najtańszej, standardowej przesyłki, Przedsiębiorca nie jest zobowiązany zwracać mu dodatkowych kosztów tej droższej metody dostaw

Artykuł 10 - Wyłączenia od prawa do odstąpienia od umowy


Przedsiębiorca może wyłączyć następujące produkty i usługi spod prawa do odstąpienia od umowy, jednak tylko w przypadku, gdy Przedsiębiorca w sposób zrozumiały zawrze taką informację w ofercie lub na dowolnym etapie przed zawarciem umowy:

  1. Produkty lub usługi, których cena zależna jest od fluktuacji na rynku finansowym, na co Przedsiębiorca nie ma wpływu i do czego może dojść przed upływem okresu wycofania.
  2. Umowy, które zawierane są w trybie zamówień publicznych. Zamówienie publiczne definiowane jest jako metoda sprzedaży, w której Przedsiębiorca oferuje produkty, zawartość cyfrową i/lub usługi Konsumentowi (który jest przy tym obecny we własnej osobie lub ma możliwość stawić się na przetargu osobiście) pod przewodnictwem licytatora, oraz wskutek której wybrany oferent zobowiązany jest do zakupu produktów, zawartości cyfrowej i/lub usług.
  3. Umowy świadczenia usług, po pełnym wykonaniu usługi, lecz tylko jeśli: a. wykonanie umowy rozpoczęło się na skutek uprzedniej wyraźnej prośby Konsumenta, lub b. Konsument oświadczył, że zrzeka się przysługującego mu prawa do odstąpienia od umowy w momencie, gdy Przedsiębiorca skutecznie wykona umowę.
  4. Umowy świadczenia usług na udostępnienie zakwaterowania, w których przewidziano pewien okres wykonania oraz które nie są wykonywane na potrzeby mieszkaniowe, na potrzeby transportu dóbr, świadczenia usług najmu pojazdów i kateringu.
  5. Umowy związane ze sposobami spędzania czasu wolnego, gdy został w nich przewidziany określony czas wykonania umowy.
  6. Produkty wytworzone zgodnie ze specyfikacją Konsumenta, które nie są prefabrykowane i które są wytwarzane na podstawie indywidualnego wyboru Konsumenta lub jego decyzji albo które są przeznaczone dla określonej osoby.
  7. Produkty nietrwałe lub produkty o ograniczonej wytrzymałości.
  8. Produkty zapieczętowane, przeznaczone do celów zdrowotnych lub higienicznych, nie nadające się do zwrotu i takie, których plomba została naruszona lub zerwana
  9. Produkty, które, przez wzgląd na swoją naturę, nieodwracalnie mieszają się z innymi produktami.
  10. Napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona w momencie zawarcia umowy, lecz których dostawa może nastąpić jedynie po 30 dniach, a których prawdziwa wartość zależy od fluktuacji na rynku, na co Przedsiębiorca nie ma wpływu.
  11. Zapieczętowane nagrania audio i wideo oraz programy komputerowe, których plomba została zerwana po dostawie.
  12. Gazety, periodyki lub magazyny, z wyłączeniem ich prenumerat.
  13. Dostawa zawartości cyfrowej w formie innej niż na nośniku fizycznym, lecz tylko w przypadku, gdy: a. realizacja umowy rozpoczęła się za uprzednią wyraźną zgodą Konsumenta, b. Konsument oświadczył, że tym samym zrzeka się przysługującego mu prawa do odstąpienia od umowy.

Artykuł 11 - Cena


  1. Ceny dostarczanych produktów i/lub usług nie będą podnoszone podczas okresu ich ważności wskazanego w ofercie, z wyłączeniem zmian wysokości cen związanych ze zmianą stawki podatku VAT.
  2. W drodze odstępstwa od postanowień poprzedniego ustępu Przedsiębiorca może oferować w zmiennej cenie produkty lub usługi, których ceny podlegają fluktuacjom na rynku finansowym, co jest poza kontrolą Przedsiębiorcy. Oferta dotycząca takich produktów lub usług będzie zawierać oświadczenie o możliwości zmiany wynikającej z fluktuacji oraz o tym, że każda wskazana cena jest ceną docelową.
  3. Podwyżki cen w ciągu 3 miesięcy od zawarcia umowy są dozwolone tylko pod warunkiem, że wynikają z nowych przepisów prawa.
  4. Podwyżki cen po 3 miesiącach od zawarcia umowy są dozwolone tylko pod warunkiem, że Przedsiębiorca zastrzegł sobie do tego prawo oraz a. wynikają z nowych przepisów prawa, lub b. Konsument jest umocowany do unieważnienia umowy przed dniem, w którym zaczynają obowiązywać ceny po podwyżce.
  5. Wszystkie ceny wskazane w ofertach produktów i usług zawierają podatek VAT.

Artykuł 12 - Wykonanie umowy i dodatkowa gwarancja


  1. Przedsiębiorca gwarantuje, że w dniu zawarcia umowy produkty i/lub usługi są zgodne z umową, ze specyfikacjami wymienionymi w ofercie, z uzasadnionymi wymaganiami odnośnie ich użyteczności i/lub niezawodności oraz z istniejącymi wymogami ustawowymi i/lub przepisami rządowymi. Jeśli tak uzgodniono, Przedsiębiorca gwarantuje również, że produkt może być wykorzystany inaczej niż do standardowych zastosowań.
  2. Dodatkowa gwarancja składana przez Przedsiębiorcę, jego Dostawcę, Wytwórcę lub Importera nie może w żadnym czasie wpływać na prawa i roszczenia Konsumenta względem Przedsiębiorcy w związku z niedopełnieniem przez niego zobowiązań, jeśli Przedsiębiorca nie wykonał swojej części umowy.
  3. „Dodatkowa gwarancja” rozumiana jest jako zobowiązanie poczynione przez Przedsiębiorcę, jego Dostawcę, Importera lub Wytwórcę, którym przydziela on pewne prawa lub roszczenia Konsumenta, które to zobowiązanie przekracza wynikające z przepisów prawa obowiązki ciążące na Przedsiębiorcy, w przypadku, gdy nie wykonał on swojej części umowy.

Artykuł 13 - Dostawa i wykonanie


  1. Przedsiębiorca zachowa najlepszą możliwą ostrożność podczas rezerwacji zamówień produktów oraz ich realizacji, a także podczas oceny zapytań o świadczenie usług.
  2. Miejscem dostawy jest adres podany Przedsiębiorcy przez Konsumenta.
  3. Zapewniając należyte przestrzeganie wymogów przewidzianych w artykule 4 niniejszego Regulaminu korzystania z serwisu, Przedsiębiorca zrealizuje zaakceptowane zamówienia w dogodnym dla siebie tempie, jednak co najmniej w ciągu 30 dni, o ile nie został uzgodniony inny okres dostawy. Jeśli dostawa się opóźni lub zamówienie nie może zostać zrealizowane lub może zostać zrealizowane tylko częściowo, Konsument zostanie o tym poinformowany w ciągu jednego miesiąca po złożeniu zamówienia. W takich przypadkach Konsumentowi będzie przysługiwało prawo bezkosztowego wypowiedzenia umowy.
  4. Po wypowiedzeniu umowy zgodnie z zapisami przewidzianymi w ustępie poprzedzającym, Przedsiębiorca zwróci Konsumentowi poniesioną przez niego opłatę niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 30 dni od rezygnacji z umowy.
  5. O ile wyraźnie nie postanowiono inaczej, Przedsiębiorca ponosi ryzyko strat i/lub uszkodzenia produktów do czasu dostarczenia ich do Konsumenta lub uprzednio wskazanego przedstawiciela, który jest znany Konsumentowi.

Artykuł 14 - Umowy ciągłego świadczenia usług: czas trwania, warunki rozwiązania i odnowienia


Rozwiązanie umowy

  1. Konsument może w dowolnym momencie rozwiązać umowę zwartą na czas nieokreślony i umowę na regularne dostawy produktów (w tym energii elektrycznej) lub usług z zapewnieniem należytego przestrzegania zasad rozwiązywania umów oraz złożeniem stosownego powiadomienia z wyprzedzeniem jednego miesiąca.
  2. Konsument może w dowolnym momencie rozwiązać umowę zawartą na czas określony i umowę na regularne dostawy produktów (w tym energii elektrycznej) lub usług w określonym przedziale czasowym, z zapewnieniem należytego przestrzegania zasad rozwiązywania umów oraz złożeniem stosownego powiadomienia z wyprzedzeniem jednego miesiąca.
  3. Konsument może anulować umowy przywołane w poprzednich ustępach: - w dowolnym momencie (nie podlega to ograniczeniom związanym z rozwiązaniem w określonym czasie lub przedziale czasowym), - przynajmniej tą samą metodą, którą zostały one przez niego zawarte, - w dowolnym momencie z zachowaniem tego samego zobowiązania o powiadomieniu, jakie Przedsiębiorca przewidział dla siebie

Przedłużenie umowy

  1. Umowa zawarta na czas określony, która obejmuje regularną dostawę produktów (w tym energii elektrycznej) lub usług nie jest automatycznie przedłużana lub odnawiana na ustalony okres.
  2. Niezależnie od postanowień poprzedniego ustępu, umowa na czas określony obejmująca regularną dostawę dzienników, gazet, tygodników i magazynów, może się automatycznie odnawiać na okres maksymalnie trzech miesięcy, jeśli Konsument może rozwiązać taką przedłużoną umowę poprzez złożenie powiadomienia z zachowaniem okresu wypowiedzenia trwającego maksymalnie jeden miesiąc.
  3. Umowa zawarta na czas określony, która obejmuje regularną dostawę produktów lub usług może zostać automatycznie przedłużona na czas nieokreślony tylko pod warunkiem, że Konsument może anulować ją w dowolnym momencie poprzez złożenie powiadomienia z zachowaniem okresu wypowiedzenia trwającego maksymalnie jeden miesiąc. Powiadomienie to składanie jest z zachowaniem terminu wynoszącego maksymalnie trzy miesiące w przypadku, gdy umowa dotyczy dostaw dzienników, gazet i tygodników, które to dostawy odbywają się regularnie, lecz rzadziej niż raz na miesiąc.
  4. Umowa na regularne dostawy próbnych dzienników, gazet, tygodników i magazynów (subskrypcja próbna lub wstępna) w ograniczonym przedziale czasowym nie jest odnawiana automatycznie i wygasa po upływie terminu próbnego lub wstępnego.

Czas trwania

  • Jeśli czas trwania umowy wynosi więcej niż jeden rok, Konsument może po upływie jednego roku rozwiązać umowę w dowolnym momencie poprzez złożenie powiadomienia z zachowaniem okresu wypowiedzenia wynoszącego nie więcej niż jeden miesiąc, o ile zasady racjonalności i słuszności nie stoją w sprzeczności do rozwiązania umowy przed upływem uzgodnionego terminu.

Artykuł 15 - Płatność


  1. O ile w umowie lub w drodze dodatkowych ustaleń nie postanowiono inaczej kwoty, które Konsument zobowiązany jest uiścić, muszą zostać uregulowane w ciągu 14 dni od upływu czasu przewidzianego na zastanowienie lub, jeśli takiego czasu nie przewidziano, w ciągu 14 dni od momentu zawarcia umowy. W przypadku gdy umowa dotyczy świadczenia usług, okres ten liczony jest od dnia,w którym Konsument otrzyma potwierdzenie zawarcia umowy.
  2. Jeśli uzgodniono zaliczkę, Konsument nie może domagać się respektowania praw związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia lub świadczeniem przedmiotowych usług przed wniesieniem zaliczki w uzgodnionej kwocie.
  3. Konsument ma obowiązek niezwłocznie poinformować Przedsiębiorcę w przypadku możliwych nieprawidłowości w odniesieniu do szczegółów płatności, które zostały podane lub wyspecyfikowane.
  4. W przypadku, gdy Konsument nie dopełnił obowiązku zapłaty w określonym terminie, a Przedsiębiorca poinformował go o opóźnieniu w płatności oraz umożliwił Konsumentowi uregulowanie płatności w terminie 14 dni, Konsument ma obowiązek zapłacić odsetki ustawowe w odpowiedniej wysokości, a Przedsiębiorca ma prawo obciążyć Konsumenta wszelkimi dodatkowymi kosztami windykacji. Koszty windykacji, o których mowa, wynoszą nie więcej niż 15% kwoty niezapłaconej wynoszącej do 2500 €, 10% dla kwot powyżej 2500 € i 5% dla kwot powyżej 5000 €. Minimalna kwota kosztów windykacji wynosi 40 €. Przedsiębiorca może zmienić wskazane wyżej progi procentowe na korzyść Konsumenta.

Artykuł 16 - Procedura reklamacyjna


  1. Przedsiębiorca ma ustanowioną procedurę reklamacyjną, która jest w dostateczny sposób upowszechniona, i rozpatruje zgłoszenia reklamacyjne zgodnie z tą procedurą.
  2. Reklamacje dotyczące wykonania umowy należy zgłaszać Przedsiębiorcy wraz z pełnym i dostatecznie klarownym opisem, w odpowiednim czasie od momentu odkrycia defektów przez Konsumenta.
  3. Przedsiębiorca odpowie na zgłoszone reklamacje w ciągu 14 dni od dnia ich otrzymania. Jeśli na potrzeby rozpatrzenia reklamacji potrzebny będzie dłuższy okres czasu, Przedsiębiorca w ciągu 14 dni prześle Konsumentowi zawiadomienie o otrzymaniu reklamacji, w którym wskaże także termin, w którym przesłana zostanie bardziej szczegółowa odpowiedź.

Artykuł 17 - Stosowalność


Dodatkowe postanowienia niniejszego Regulaminu korzystania z serwisu i/lub odstępstwa od nich nie mogą być sformułowane na niekorzyść Konsumenta i muszą zostać przygotowane w formie pisemnej lub w formie nagrania, w taki sposób, by Konsument mógł przechować je w przystępny sposób na trwałym nośniku danych.

Kliknij tutaj jeśli chcesz wydrukować Regulamin korzystania z serwisu i/lub zapisać go w formacie PDF.